Fiskmjöl mot fästingbett(!?)

Fästingsäsongen håller på för fullt nu. Plockade årets 2 första blodsugare på Sigge förra veckan. Och jag antar att det kommer att bli fler. Pga av den milda vintern som var så tros det ju bli ett riktigt fästingår, tyvärr.
Själv så är jag ju emot de sk fästinghalsbanden och sprayerna så jag slog till på en påse fiskmjöl. Såg en reklamannons om produkten, i en tidning och skickade efter en påse för att prova. Fiskmjölet är en ren naturprodukt (utan några biverkningar) som förutom att minska angreppen från fästingar är rikt på omega-3.

Har bara testat det i 2 dagar än så länge och det luktar förjäkligt! Men då kanske det gör nytta...!?


               



                                            /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Usch o fy!



Nu kommer då min dumma fråga.. Bakar man av mjölet och äter upp för att eliminera fästningar eller strör man det över sig ;P



Och ja, jag är dum! Men när man är blond så kommer man undan med det ibland ;)

2012-06-13 @ 17:50:05
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: sara

Haha,vad söt du är! :)

Men nej, man strör det över hundmaten och rör om.

2012-06-13 @ 18:38:48
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Patricia

Haha! Då var jag ändå inte helt ute och cyklade ;)



Hoppas det fungerar bra så han slipper alla äckliga fästingar!

2012-06-13 @ 23:19:17
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0