Tjejdag

Igår så passade Fia och jag på att ha en mysig tjejdag. Vi lämnade gubbar, hundar och kids hemma och stack iväg en sväng till söderköping. Och är man i söderköping eller "sörping" (som vi säger lokalt) så är glassresturangen "smultronstället" ett givet stopp. Då struntar man i hur lång kön är eller hur dyr glassen är! :)
 
Haha, Fia berättade en historia för mig som jag helt missuppfattade. Hon och familjen har sparat pengar för att byta bort sitt hus på landet mot en bostadsrätt inne i stan. Så det har snålats både hit och dit. Tydligen så hade de varit ekonomiska och DELAT på en glass härom dagen. Stackars, fattiga dem som måste dela på EN kulglass, tänkte jag...Men det visade sig att de hade köpt en stor glass för över hundra-lappen och delat på. Så, så himla synd var det ju faktsikt inte om dem. ;)
Nästan 1 timmes kö för att köpa glass. Fia och jag turades om att klaga på solsting, hudcancer och kissnödighet. ;)
Matchade hemfärden med att himlen öppnade sig! :/
Kolla in min solbränna! Fia kallade mig spöket Laban igår. Dock av andra orsaker, haha. ;)
 
 
                                           /sara
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Snygga ben :-) Blir sugen på glass nu också, får väl ta mig iväg o shoppa lite sen :-P

2012-07-22 @ 12:52:23
Postat av: Patricia

Vad fin du är!

Underbart glass/fika-ställe, vet att du har bloggat om det förut, kanske ska försöka ta mig en sväng dit nästa sommar när vi planerar att ta oss en sverigesemester:)

2012-07-23 @ 08:15:52
URL: http://envilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0