Mascarpone

Är jag den enda i hela världen som inte visste vad Mascarpone är!? Jag var så fruktansvärt sugen på efterrätt och hittade denna bytta i kyldiskarna i affären. Eftersom bilden visade en tiramisu-liknande sak så tog jag för givet att innehållet var detsamma. Ni kan ju gissa min besvikelse när jag kom hem och upptäckte att det var något helt annat. Jag fattade inte riktigt vad det var så jag fick googla "mascarpone" Tydligen så är det en mjukost som kan användas som ingrediens i bla tiramisu. Så sjukt! Jag menar, när du köper grädde så skyltar ju inte Arla med en mumsig glassbomb på förpackningen bara för att det råkar innehålla just grädde! Inte okej! Funderade i ett svagt ögonblick att skriva och klaga till tillverkaren av osten...
 
 
 
 
                                                  /sara
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0