Everglades

En av dagarna i Miami tog vi en liten tripp till Everglades som ligger ca 50 minuter utanför Miami för att kolla på alligatorer och andra djur. Det blev en båttur i träskmarken, en mindre undervisning av diverse förekommande djur i Miami, det serverades till och med alligatorburgare. Varken jag eller någon annan av mitt sällskap var dock modig nog att smaka, så för vår del så blev det traditionell kycklingburgare och massor av chips.


               
                Min söte brorson <3
               
                 svägerska och brorson nr 2
               
               
               
               
           "träskkyckling" kallas denna färgglada fågel pga de kycklingliknande fötterna.
               
                 alligator
               
                  baby-alligator
               
                 Den största och äckligaste paddan jag någonsin har sett...!
               
               
               
                  OMG! :O
               

Tanken var även att vi skulle kolla på späckhuggarshowen och simma med delfinerna på ett ställe straxt utanför Miami. Men det var tyvärr stängt när vi kom dit. :(


Det var inte bara i everglades som det vistades otäcka djur. De fanns även i trädgården till min stora fasa!
Här har ni exempel vad som kan finnas i trädgården:

               
Ja, jag vet...sniglar finns överallt men det spelar ingen roll hur stora eller små de än är. Jag avskyr dem!
               
                Ödlor fanns det gott om; i buskarna, på marken, överallt!
               
      Micke och Annas hund trampade av misstag på en orm. Visserligen ofarlig men ändå...



                                                     /sara




       


Kommentarer
Postat av: Patricia

Usch o fy, jag hade varit rädd under hela den där tiden.. modigt att våga hålla i den dessutom :s



Vilket äventyr du har varit på, ni verkar ha hunnit med mycket!

2012-01-21 @ 16:03:37
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0