Hunger games

Ikväll var jag iväg och såg den hypade filmen "hunger games".
Jag köpte ju boken för ett tag sedan, vilken var ganska segstartad. Den började bli spännande först efter ca 100 sidor och jag gillar ju när böcker sätter igång med en gång...så förväntningarna på filmen var relativt låga. Men oj så fel jag hade...Jag älskade verkligen filmen! Något av det bättre jag har sett. För en gångs skull så var filmen bättre än boken...och hur ofta kan man säga det?


                
               
               
               
                Bilder: google



Ps: Visste ni att handlingen i "hunger games" inte är speciellt innovativ!? I början av 2000-talet kom en japansk film ut som hette "battle royale" Den handlar om en skolklass som sätts på en öde ö, där de ska slåss till döds, bara en får lämna ön. Hela blodbadet övervakas dessutom...Kan dock varna att den japanska versionen är mindre barnvänlig än hunger games om du planerar att se den...


                                        /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Fem minuter in i filmen var jag påväg att lämna bion för jag tyckte den var lite väl magstark, men jag lät mig övertalas att sitta kvar och tur var väl det för nu längtar jag efter uppföljaren. ;) den japanska filmen hade tydligen Robin sett förut, och han sa att den var riktigt sjuk

2012-04-01 @ 23:34:14
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0