Black swan

Jaha, då har jag också sett den. Äntligen, kanske jag ska tillägga. Kom ju aldrig iväg då den gick på bio. Jag pratar givetvis om kritikerrosade filmen "Black swan" vilken gav Natalie Portman både en golden globe och en mycket välförtjänt Oscar.
Filmen handlar om en ballerina som sagt men säkert förlorar sitt förstånd. Vilket kanske inte är speciellt konstigt med tanke på att allt kretsar runt balett, påtryckningar från tränare, mamma samt den stenhårda konkurensen...
Varje gång jag ser en film med Natalie Portman så slår det mig hur vansinnigt vacker människan är...fram till nu, nu så går det inte att undgå vilken fullkomligt lysande skådis hon också är!
Detta är en mörk, dämpad psykologisk thriller som hoppar mellan verklighet och huvudpersonens fantasier. Filmen var studvis mycket obehaglig, otäckare än väntat!

 av 5 möjliga


              
              
              
              
                  bilder: google

                                       

                                                /sara

 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag såg den i förrgår faktiskt!



Tyckte dock inte att den var så bra som jag hade trott, men det kan bero på att det var hack i filmen så vi missade massor.. ;)

2011-07-13 @ 22:33:05
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0