Min tv-seriebesatthet

Jag har tjatat om mitt tv-tittande förut men jag tänkte ta en vända till...Jag är mer eller mindre besatt av att följa diverse tv-serier. Blir himlans sur om jag missar ett avsnitt och ännu mer ledsen om någon serie skall läggas ned...
Här är några av mina sk darlings:


                
Fantastiskt underhållande hemmafruarna från desperate housewives har bjudit på smart svart humor ända från första avsnittet. Blev helt förkrossad när jag fick veta att kanal 5 skall börja sända den allra sista säsongen nu till hösten.
                
Nästan så att jag får lite dåligt samvete över att vara lite småkär i karaktären Dexter. Dexter är mannen som har många bollar i luften: småbarnspappa, blodanalytiker och inte minst så är han en seriemördare. Svart humor och spänning i en salig blandning.
               
Kollegorna dr Brennan och FBI- agenten Booth löser de mest udda mordgåtorna i tv-serien bones. Älskar att karaktärerna är så självlysande. Den ena är så manlig och överbeskyddande medan den andra visar starka drag av asperger. Äntligen så har det börjat hetta till mellan dem nu också...Ser fram emot kommande säsongen...
              
Jag har alltid varit svag för vampyrsagor, ända sedan barnsben. Det hela började med dracula och en vampyrs bekännelser. Så att jag skulle börja följa true blood kom väl knappast som någon överaskning. Säsong 3 startar på onsdag på svt.
              
Beställde första säsongen av vampire diaries igår. Vet hittills inte så mycket mer än att vampyrbröderna i serien är löjligt heta. Har bara följt några avsnitt till och från annars men då har det varit riktigt bra.
              
Okej, jag erkänner; Jag har ändrat mig. Förut så avskydde jag den blödiga serien Grey`s anatomy. Men förra veckan när jag var sjuk så gick det inte så mycket annat på tv. Så nu har jag bestämt mig för att ge serien en chans. Har lånat hem säsong 1-6. Får se vad jag tycker, när jag har tragglat mig igenom det...

...Och här är 3 tv-serier som jag saknar. Om du inte har sett dem. Skynda dig att lägga vantarna på dvd-boxarna.

* Las vegas

* Prison break

* Sex and the city



bilder: google                            /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Längtar också efter desperate housewives!

2011-09-01 @ 22:07:32
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0