Du är inte "DEN" typen!

Jag blir så full i skratt...eller nej, det blir jag ju inte egentligen. Snarare tvärtom. Tjejer pratar ju ofta om sina drömbröllop. Man kan göra det med nästan vem som helst; sina supertighta väninnor och de lite mer sporadiska.
När jag tar ton brukar jag ganska ofta få reaktionen öppen mun eller höjda ögonbryn. Senast häromdagen, faktiskt. När jag frågar om detta förvånade ansiktsuttryck, så får jag 97 % av gångerna till svar: "Du är inte DEN typen som gifter sig!"
"Jaha, vaddå typ!?" brukar jag givetvis undra. Dessvärre så brukar personerna ifråga inte kunna eller vilja vidareformulera detta antagande. Så med andra ord så har det ingen positiv klang: "Du är inte den typen!"

               
               "Slampiga" och "lössläppta" tjejer brukar ju inte anses som giftastypen. 
                Men jag kan garantera ER att jag är ingetdera. Däremot analytiker ut i
                fingertopparna! Jag har ett sjätte sinne och är grym på att läsa av andra
                människorns lögner och kroppsspråk. Kanske för att det är en del av
                mitt dagliga jobb också... 


                                                        
                                                  /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag tror nog att du skulle kunna vara alldeles fantastisk som brud en avcker dag, kanske till och med lite bridezilla om jag inte har läst av dig helt fel ;)

2010-09-17 @ 22:56:42
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0