precious

Igår så tittades det på filmen "Precious". En film som jag hade skyhöga förväntningar på efter att ha sett den fantastiska trailern.

Filmen handlar om Precious 16 år gammal, bor i ghettot, blir misshandlad av sin mamma och väntar sitt andra barn med sin egen pappa. Efter att ha blivit bytt skola (blivit utsparkad) så möter Precious en lärare som får henne att vilja förändra och ta tag i sitt liv...

Tyvärr som nästan alltid när man har höga förväntningar på något, så faller det platt. Filmen är både tung och mörk men när det klipps i dagdrömmar- scener lite här och där, så blir det snarare komik av det hela. En tankeställarfilm som hade kunnat bli så himla mycket mer...

Betyg:  av 5 möjliga

 

                                                 



                                            /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Vad trist, jag har länge tänkt se den men trodde faktsikt att den skulle vara lite av en besvikelse precis som du skrev. Förresten så var "Flickan från ovan" underbar och hemsk.. jag grät många tårar och även om den är lite konstig ibland så tyckte jag ändå så mycket om den. Så se den!!! :)

2010-10-12 @ 19:58:15
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0