UL ska skydda dig mot fästningar.

Smittigt, ja det var i alla fall det förra året. Så åkte in till djuraffären och skulle införskaffa mig en ny liten rund sak att fästa i Kaptens halsband för att slippa plocka högar med fästingar varje dag.
Kom dock hem med något lite mindre smidigt. Visade sig att den modellen jag ville ha var slut och inte skulle komma in mer. Men fick i stället en som fungerar för både människor och djur. Visst tänkte jag det får väl gå.
Satte fast den i halsbandet på Kapten och insåg att till och med på ett djur stor som en varg blev det en klumpig lösning.
Han får dock stå ut för jag ska då inte plocka fästingar i onödan i vår och sommar.



Kassörskan: Den är inte så mycket större kanske någon centimeter....
-Nehe? Dubbel size skulle jag kalla det...

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0