Punkterad lunch!

Så där då var lunchen avklarad. Hade ju som sagt Korpan över på lite mat. Bjöd på kyckling och fetaost sallad med vitlöksdressing.
Var riktigt gott, och alltid lika trevligt med lunchsällskap. Dejten slutade dock i lite halvkatastroff.
Korpan skulle åka i väg och jobba efter men hann bara ut på vägen när hon upptäckte att hon fått punktering på ena däcket så hon kom inte långt hon.
Var bara att försöka ställa tillbaka bilen på min tomt och sedan skjussa henne till jobbet. Tur hon för tillfället arbetar så nära och att jag ändå var på väg bort till Åby för att inhandla grädde och glass till eftermiddagsdejten.
'
Nu sitter jag och väntar på att någon ska komma och byta däck på Korpans bil så hon har något att åka hem i från jobbet och så att jag kan komma upp med min egen bil på parkeringen. För just står den precis mitt i min parkering.

Men nog om det nu ska jag plocka undan i köket lite och leta fram våffeljärnet.

(Frida för något år sedan)

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0