Berättelsen om kniven

Så här ser det ut på min diskbänk just nu:

               
Fick överta mammas nästintill oanvända knivset då hon införskaffat ett set från global ist. Min favorit kökskniv var nämligen med om en olycka. Tack vare min pappa. Tänkte berätta om knivens missöde.
Till att börja med så är rören i min fastighet så jäkla usla och enligt pappa som är rörmokare så borde "stammarna" bytas ut helt och hållet. Tyvärr så verkar detta inte aktuellt. Så ist så får man stopp i avloppen ca varannan vecka och måste då ringa efter hjälp för att inte drabbas av översvämning. Kul i jul, liksom...
Pappa beslöt sig för ett tag sedan för att göra en grov rengöring av avloppen i mitt badrum.

Pappa: Har du något som jag kan peta upp smutsen med...?

Jag: Nej!

Därefter så avbröts vår diskussion av ett telefonsamtal. När jag kommer tillbaka 10 minuter senare så har pappa slitit bort halva badkaret, ligger på alla fyra och gräver i golvbrunnen med något som ser ut som en kniv...MIN KNIV DESSUTOM!

Jag: Är det där min kökskniv som du använder?

Pappa: Jaa, hittade den i köket. Man tager vad man haver...

Kan ju säga, att efter att ha sett vad pappa grävde upp ur golvbrunnen med min kökskniv så var jag tvungen att införskaffa en ny!


Tillägg: Mötte pappa i dörren när jag hade hämtat de nya knivarna. Givetvis så undrade han vart jag skulle med kvivarna. Fick förklara att de skulle ersätta kniven som han hade använt till att rengöra mina avlopp med...
Pappa vänder sig då till mamma:

Pappa: Du behöll väl brödkaveln?

Mamma: Vad ska du med brödkaveln till? Du bakar ju aldrig?

Pappa: Nej, jag tänkte snarare på dig. Så du har något att jaga mig med när du blir förbaskad.


                                       /sara: som har en rolighetsminister till pappa

Kommentarer
Postat av: Märthy

haha den var bra gillar din pappas humor.

2010-06-10 @ 05:58:44
URL: http://smagnistan.blogg.se/
Postat av: Patricia

Haha! Vilken underbar pappa, har för mig att du har berättat fler roliga citat om honom förut här i bloggen :D

2010-06-10 @ 07:25:44
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0