I skuggan av värmen

Min fredag gick verkligen i tv och filmens tecken. Jag hade ju bestämt mig för att se både Clintan-dramat och Haiti-galen men tyvärr så var det ju ett par timmars glapp däremellan så jag sprang ut och hyrde en film då för att fördriva tiden. Vanligtvis så är chansen att jag väljer en svensk film lika stor som att morgondagens temperatur skulle stiga till +10 grader ute...Men som sagt det blev en svensk rulle. "I skuggan av värmen"


Filmen bygger på boken med samma namn. Jag läste den för ett par år sedan. (i samband med Mallorca-resan om jag inte minns fel.) Tyckte att det var en tung, gripande men ärlig bok om att kärlek och drogmissbruk. Tyvärr så lyckas inte riktigt filmen fånga allt. (som vanligt, då böcker filmatiseras) Filmen kan verka lite flummig ibland då huvudkaraktären som är heroinmissbrukare börjar hallicunera då hon är hög. Men skådespelarna gör annars karaktärerna rättvisa. Maria Crèpin gör kanske sitt livs roll som vilsna heroinmissbrukaren Eva. Och Joel Kinnaman ÄR verkligen make-matrial som polisen Erik.
Nedan så kan du se trailern.


Betyg:     av 5 möjliga

 

 


klipp: youtube


                                               /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0