Förra årets löfte...

Jag känner mig riktigt duktig och produktiv idag. Jag har fått en hel del gjort: handlat hem mat och godis till kvällen`s tjejmiddag, städat samt hunnit med ett frisörbesök och en välbehövd klippning.
Tänkte berätta lite detaljer runt frisörbesöket. Förra året (runt nyår -08) så kom min frissa och jag överens om att jag skulle dra ned lite på hårtvättandet, vilket har gått sisådär om ärligheten skall fram. Enligt min frisör så har mitt hår sådan kvalitet att det skulle räcka med 1 max 2 st hårtvättar i veckan, skulle det krisa så ska det räcka med en rejäl dos torrschampo. Håret kommer tydligen tacka mig i långa loppet(!?) Men det är lättare sagt än gjort att avstå från hårtvättarna för är det något jag är fåfäng runt så är det mitt hår. Att gå osminkad på stan är inget som direkt stör mig men att hasa runt med flottigt hår går fet-bort!


                

                      Nelly Furtado har världens snyggaste hår i videon say it right
                      ...antagligen nytvättat och nyfriserat också för den delen. ;)



                                                 /sara


Kommentarer
Postat av: Sabina

usch nej, jag är likadan klarar inte av att gå ut med fett hår:p

2010-01-09 @ 15:24:26
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Patricia

Men herregud.. bara att få tvätta håret max två dagar i veckan lät lite väl. Själv tycker jag att man är duktig om man kan klara sig på varannan dag. Dessutom så har jag fått för mig att torrschampoo ger ett matt resultat på mörkt hår, men du kanske har hittat ett bra ett som funkar :)

2010-01-10 @ 22:11:03
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0