Det riktiga kaoset...

Sara nämde snökaos i Skåne, och visst stackars som men hallå vad här hänt här över natten.
Min bil syntes knappt i morse i sin snövall och att ta sig till jobbet tog 38 minuter i stället för 12 som det brukar ta. Att åka den vanliga vägen var omöjligt, det vara bara att åka runt hela skiten då gärdena hade snöat igen totalt.
Det här är kaos, det är inte plogat på en enda jävla väg mer än motorvägen. Och vad hjälper det om motorvägen är fin när avfarterna är förjävliga.

Kom inte ens upp på parkeringen här hemma, en halvmeter snö nästan som hade blåst upp i stora vallar så vara bara att gå in och byta om och ge sig ut och skotta. Så nu si så där en timme senare står entligen bilen på sin parkering och Kapten och jag kan gå in.
På tal om Kapten, fick mig ett gott skratt när jag insåg att till och med snöhundar avskyr blåst. Jag stod och skottade för fullt när Kapten sätter sig utanför bakluckan på bilen och börjar gnälla, börjar så med tassen på bilen...
Så var ju bara att släppa in honom i bilen och ja där låg han och sov medans hans matte fick slita arslet av sig.

Men jag lever i alla fall och det är ju alltid något. Vi får dock hålla tummarna för att detta slutar inom kort så jag kan ta mig till jobbet i morgon också för i dag var det verkligen på gränsen.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0