Friends with your ex!?

De senaste 2 timmarna så har jag suttit och funderat över hur och om man (jag) kan vara vän med sitt ex?

Hur: Ja, antagligen så gör man allt utom sexbiten. Det har iaf personer med erfarenhet av "vän med sitt ex" berättat för mig.
Jaha, okej...!?

Nödvändigt: Någon gång så har du ju tyckt om den här personen så pass mycket...och då gäller det ju att komma ihåg hans egenskaper som gjorde honom så där himla fantastisk och unik...Men vill man egentligen bli påmind om vad man en gång hade och vad man inte längre har!?

Jag har då aldrig tidigare kunnat vara kompis med mina ex eller killar som jag långtids-dejtat. Även om vi har sagt att vi gjorde slut som vänner, så har jag ändå kommit på mig själv med att gömma mig i matbutikerna då jag sett mina ex eller att jag gått åt andra hållet på krogen...

Hur berättar man tex att man har träffat någon ny? Jag själv är tex väldigt svartsjuk av mig och kan få de mest naturliga frågorna som tex: "Hade du en bra helg?" att låta helt galet stalker-aktiga. Pepprade och marinerade med följdfrågor som: Hur kul? Med vilka/vem? etc, etc, etc. Det är bara fradgan som fattas...

Som sagt en del att grubbla över...

                
                  Hej ex-kex! Det här är min nya, vrålheta flickvän...!


                                              /sara

 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Nej! Man bör inte vara vän med sitt ex, har försökt två gånger men det funkade inte alls.. För om det skulle funka varför är man då inte tillsammans? Enda gången man åtminstone bör hålla sams är om man har barn ihop, men inte ens där bör man var "vänner".. Ett ex är ett ex av en anledning! Så sluta fundera på detta nu ;)

2010-08-07 @ 14:58:22
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0