Inte acceptabelt

Jag kan vara en riktig bråkstartare. Ibland så behöver luften "renas" och det gör den bäst genom ett rejält gräl. Dessvärre så är det ganska svårt att gräla med någon som kapitulerar och lägger sig platt redan innan bråket ens har börjat.

Jag: Du borde göra något roligt. Typ: skaffa kanin eller hund. Ett ludet, gulligt djur...

Philip: Nej

Jag: Nähe, varför inte? Eller så kan vi se till att du byter stil, frisyr och gör oväntade saker...

Philip: Tycker du att jag är tråkig?

Jag: Blir du arg om jag säger ja?

Några sekunders tystnad...

Jag: Varför säger du inget. Blev du arg?

Philip: Nej, jag accepterar.

Jag: Accepterar vad?

Philip: Att jag är tråkig.


Egentligen så ska jag väl bara skratta mig lycklig att Karln inte är lika mycket bråkmakare som jag för då hade väl ett tredje världskrig brutit ut vid det här laget. Frågan är nu bara vart eller mot vem somjag ist ska vända min aggresion emot.

                                        /sara                                                

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ni är ju underbara- krama Phille från mig. O sååå tråkig är han la inte?

2010-04-14 @ 13:41:20
Postat av: Patricia

Haha! Du kan väl köpa en boxningsäck?

2010-04-14 @ 16:38:03
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0