Svininfluensan förstör mitt liv!

Jag hatar den där förbannade influensan. Den är ju för det första inte alls så farlig som folk påstått, den är inte heller allvarig i den utsträckning man velat påstå. Vad är det som gör den här influensan värre än någon annan?

Det är exakt det jag ska tala om för er!
Den förstör helt enkelt mitt liv.
Jag har den inte och kommer kanske inte få den heller, men den har ändå redan nu förstört min jul och mitt nyår. Hur fan är det möjligt?
Hur i helvete rent ut sagt kan chefen få använda svininfluensan som argument till varför jag inte kan få semester beviljad nu till i december.

"Ne det kan jag inte säga för du vet svininfluensan kan ju slå till och då blir du ju tvungen att avboka din resa och förlora dina pengar eftersom du måste jobba"

Det kan väl för fan inte vara sant? Ska jag inte kunna fira jul med folk i ett annat land för att någon jävla svinsjuka?
En influensa som inte ens verkar bli den pest alla tror. Vad fan är det för fel på vårat samhälle. Tror kommunen att vi lever för dom och ska ställa upp på dom i vått och torrt? Vad för vi tillbaka för det?
SKIT är det ända vi får.
Ni för fel där, ni hittar på det, det har jag aldrig sagt nu har ni förvrängt saker och ting m.m. När fan ska HON inse att det är henne det är fel på och inte oss.
Jag är besviken på DIG du måste förstå att vi är människor med liv utanför jobbet.

Vad säger ni dags att gå vidare kanske? Jag vägrar acceptera detta, det här är inte okej enligt mig.  Och inte är det nog där, vi ska heller inte kunna få lägga in semester om en dags ledigt mindre än 14 dagar innan vi behöver ledigt. Inte ens när villig vikarie finns så blir semestern godkänt.

Jag tänker inte bry mig mer, jag lyfter inte ett finger för att göra minsta lilla sak som inte är min uppgift. Jag ställer aldrig mer upp på dig när du inte gör ett enda försök att ställa upp på mig/oss när vi ber om någon liten tjänst eller liknande.


/Malin - Tur jag har pengar för kanske inte behöver dig mer!

Kommentarer
Postat av: Gnistan

Hoppas hon får svin sjukan och blir jätte dålig.

2009-09-23 @ 16:26:50
Postat av: maddie

Herregud sjukt argument från chefen

2009-09-23 @ 17:09:38
URL: http://princessmaddie.blogg.se/
Postat av: Kimiz

aeee fyfan är det sant? Jag vet vilken chef du har men alltså hur kan man gå så långt?? Våran chef är toppen, hon har hjärtat med i jobbet och det är det viktigaste tycker jag, medkänsla och det verkar ju inte hon ha..Kan hon verkligen säga så? har du pratat med facket?

2009-09-23 @ 17:52:06
Postat av: Malin

Ska prata med vårat fackombud så fort jag träffar henne och hjälper inte det drar jag det nog upp högre. För är trött på chefens jävla sätt att behandla sina anställda.

2009-09-23 @ 18:14:29
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Patricia

Bra av dig att ta till facket, oftast är de inte till mycket hjälp (iaf inte kommunal)- sjukt hur en chef tror sig kunna behandla de anställda. Hatar hur man kör över antsällda speciellt på de klassiska "kvinnoyrkena", skulle aldrig hända inom mansdominerade yrken. Blir så arg på detta att jag nästan vibrerar, skulle kunna skriva hur långt som helst.. Hoppas att det ordnar sig för dig iaf. Din chef kan behöva en rejäl knäpp på näsan!

2009-09-23 @ 22:09:58
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Stå på dig syster, för sådär ska hon inte få behandle dig/er. Hoppas de löser sig på bästa sätt. love you <3

2009-09-25 @ 02:44:11
URL: http://rallyprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0