Jag får psykbryt!

Alltså jag blir så jävla förbannad eller psykbryt kanske är ett bättre ord för mitt nuvarande tillstånd!
När jag loggade in på facebook i samband med mina "frukost-rutiner" så möts jag av en status där en av mina vänner upplyser sitt nätverk: X funderar på OM hon verkligen ska vaccinera sig mot svininfluensan. Hennes jobb erbjuder henne dessutom gratis vaccin...Jag kan ju även tillägga att hon har småbarn (under 2 år) och jag antar att hon liksom alla småbarnsföräldrar oroar sig för hur hon skall hindra att barnet blir smittad av den sk svininfluensan...
Alltså sådant kallar jag ren och skär jävla egoism eller i hennes fall kanske tom ren idioti! Ännu mer förbannad blir jag då hon fick respons av vänner som menar att de också är emot vaccinationen eftersom de är friska och unga och då behöver man tydligen inget vaccin och sedan de tusenhundra biverkningarna som tillkommer, usch och fy, tycker X med tillhörande vänner. Även om man är ung, frisk och rädd för biverkningarna som vaccinet ev kan medföra så är det väl åndå hundra gånger bättre att man vaccinerar sig om man har möjligheten. På så sätt kan man ju iaf dra sitt strå till stacken och begränsa spridningen av viruset.

Tillägg: Jag behöver väl egentligen inte ens säga det men: Ja, givetvis så skrev jag ett svar på tal på X`s facebook status och passade även på att ge de som var emot vaccinationen en knäpp på näsan. ;)

                                         
                                              bild

                                                /sara

Kommentarer
Postat av: emeilia

man kan tydligen bli förlamad av det vaccinet.

2009-09-08 @ 13:45:18
URL: http://emeiliawesterberg.blogg.se/
Postat av: sara

Emeilia: ja, men jag tar nog hellre den biverkningen än att jag smittar min familj eller dör. :/

Pest eller kolera helt enkelt!

2009-09-08 @ 14:17:51
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Malin

Emeilia: Man kan bli förlamad av dom flesta vaccin om man är känslig varför går dom inte ut med det?

2009-09-08 @ 14:18:31
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Patricia

Har även hört att det är just vi unga (under trettio) som är i en egen riskgrupp för vi har svagare moståndskraft eftersom vi inte var med under spanska sjukan osv..



Jag vill ha vaccinet idag!

2009-09-09 @ 09:58:37
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0