Vad är det för väder i Skåne?

Idag, så sticker jag liksom Malin söderut. Men till skillnad från henne så håller jag mig kvar på denna sidan av öresundsbron. Jag kommer spendera helgen i Landskrona och ev lite tid i Helsingborg. Det ska bli så himla skoj. Något som däremot är mindre skojigt är att jag vaknade upp med migrän och frossa. Så jag ska äta lite frukost och migränmedicin och krypa tillbaka en stund till sängen innan avfärd.
Ett stort frågetecken ang vädret i Skåne dock? Jag frågade Philip igår kväll men jag blev inte direkt klokare av det:

Jag: Hur är vädret i Landskrona?

Philip: Vet inte, lite höstigt, kyligt typ...

Jag: Vet du inte? Du bor ju där! Är det kallt?

Philip: Sådär...

Jag: Okej, vinterjacka-kallt eller bara kalltkallt?

Philip: öhhhh, typ kallt.

Så om någon med lite bättre väderkoll vet hur ni ska beskriva vädret i Skåne. Tipsa mig gärna! ;)

               
                 Nothing fancy:
som ni ser så packar jag i en slit-och-släng-väska

                                            /sara

Kommentarer
Postat av: Majsan

Här i malmö är det soligt och regn om vart annat. Det blåser lite. En typisk höstdag i skåne. Ingen vinterjacka, men en go höstjacka och halsduk är nog att rekommendera, speciellt om du har lätt för att frysa.



Trevlig resa :)

2009-10-02 @ 10:30:04
URL: http://style.dinturiel.se
Postat av: Daniel

Haha, vilka bra svar om vädret :-P

Hoppas du mår bättre o får det bra i södern iaf!

2009-10-02 @ 13:05:30
Postat av: sara

Tack snälla, rara Majsan för väderleksrapporten! :)

2009-10-02 @ 18:46:09
URL: http://egomani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0