Män som hatar kvinnor

Okej, nu har jag äntligen sett filmen "Män som hatar kvinnor" med tanke på hur stor den filmen blev och hur populär Stieg Larsson`s bok är så får det väl nästan räknas som allmänbildning. Här kommer min recension:

Jag är ju inget fan av svenska filmer men denna var helt okej med fina skådespelarinsatser från sveriges skådespelarelit. 
Dock så hade de gott kunnat korta ner den med 30-40 minuter (filmen var 146 min) så jag upplevde den som om den verkligen var i längsta laget. De första 80 minutrarna kändes som en evighet då filmen tog lite för god tid på sig att komma igång. Jag måste nog erkänna att jag gillade den iaf så pass mycket att jag ska se uppföljaren "Flickan som lekte med elden" Men eftersom den filmen antagligen är lika lång så väntar jag tills dvd-släppet så jag kan ta ett par bensträckare under filmens gång...

                    
                       betyg:  av 5 möjliga

                                      /sara

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0