Mamma kriget på facebook

Just nu så råder det "mamma krig" på facebook bland mina vänner. Och utan att bry mig om konsekvenserna så tänkte jag spy galla över det här på bloggen, just bara för att jag kan. Detta ÄR min och Malin`s åsiktsruta på nätet!

Varenda j*vla gång jag loggar in på facebook så möts jag av status som: "X har precis matat sin älskade dotter" eller "X skall precis ta en promenad med den nya super barnvagnen" eller "X har världens snällaste, finaste, underbaraste son" Alltså jaja, jag fattar. Det är superkul att vara mamma men vad hände med det egna livet? Aldrig någon status som "X skall idag ta en sväng på stan" Med risk för att låta kall och hård så skiter jag i om X har världens finaste son eller dotter. Eller skiter i var väl att ta i men det börjar bli ganska tjatigt. Speciellt om man får höra det varje dag. 
bild lånad här

               
               Status: Sara har världens sötaste, snällaste och mest tecknade bebis
                i världen!

                                                    /sara

Kommentarer
Postat av: aurum

Jag kan nog hålla med att vissa mammor är alldeles för tjattiga om sina barn. Det kanske är enda sättet för dem att få lite uppmärksamhet och en identitet. Lite sorgligt dock att kvinnor måste vara mammor för att de ska känna sig värda något. Männen får större möjlighet att bara vara människor...

2009-05-21 @ 18:26:53
URL: http://aurum.blogg.se/
Postat av: Patricia

Haha, åh vad jag skrattade när jag läste det där!



För att inte tala om alla dem som har sina barn som profilbild! :)

2009-05-21 @ 21:46:01
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0