Nakenhet på facebook

Är det någon mer än jag som blir lite smått chockad varje gång som det dyker upp en nakenbild på facebook? Ja, nu menar jag inte en vanlig "taggning" utan en spritt språngande naken profilbild! Egentligen så förstår jag inte varför jag blir generad!? Dels för att jag vet att denne person är sådan av naturen. (Killen körde som tradition en striptease som avslut på lyckade fester i gymnasiet!) och för det andra så är jag egentligen inte speciellt pryd. Jag är typen som knallade iväg till en nudiststrand för ett par år sedan BARA för att... ;)

Anyway, hur reagerar ni på nakenhet? Är det okej att sola topless? Är det okej med nakna profilbilder på facebook? Själv så tycker jag det inte...eller så håller jag helt enkelt på att bli pryd och gammal!?

              
                 CENSUR! ;)

                                                   /sara

Kommentarer
Postat av: Naomi

Fin blogg :)

2009-07-05 @ 15:01:57
URL: http://naomijensen.blogg.se/
Postat av: Marie

Nej haha jag håller med ! Nakenbilder på facebook är bara knäppt ! haha

2009-07-05 @ 17:28:21
URL: http://maariehaansson.blogg.se/
Postat av: Fia

Inga nakenbilder på facebook. Känns lite oseriöst på nå´t sätt. De kan väl ha det i sina album i sån´t fall så man inte har det i ansiktet så där :)

2009-07-06 @ 11:41:26
Postat av: Patricia

Herregud jag har aldrig ens sett en naken person på facebook! Tycker att det är lite väl och däremot kan jag tycka att dete är helt ok med topless om man gör det på enskild plats och inte för att visa upp sig eller chockera andra.

2009-07-07 @ 00:15:17
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Valieroth

Jag tycker att det är förlite naket på facebook, det är ju tråkigt att behöva betala för ett gött runk till highdefinition bilder.



//V.

2010-05-02 @ 08:14:11
URL: http://flashback.org
Postat av: Georg Hendrix

Att lägga upp nakenbilder på sig själv (speciellt som tjej?) kan vara riskabelt. Dels för att bilden kanske aldrig kommer lämna internet, dels för att folk (arbetsgivare osv.) inte ser meningen/humorn i det.



Profilbild kanske kan vara att ta i lite också särskilt nu när folks föräldrar har börjat använda facebook hejvilt!



Men att sola topless? Det ser jag ingen större fara i (förutom eventuell spridning på internet)... att folk överreagerar på det tycker jag är löjligt. Har ni aldrig badat bastu nakna med kompisar? duschat offentligt i badhus? Gjort en "skoj"-strip på en fest? nakenbadat en sommarkväll? .. sola topless anses idag som "sexigt" men är egentligen smidigt och helt naturligt också! Sen om det kommer upp en bild? Ja, det är väl inte hela världen..



Nakenhet är så naturligt det kan bli och alla ser mer eller mindre lika ut.. varför göra så stor sak av det hela?

2010-06-27 @ 01:16:07
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0