Kapten måste vara nästa Einstein.

Jag blir tokig. Kommer hem och tror jag fått solsting.
Va fan gör Kapten vid bilen? Där ligger han snällt på gräsmattan och väntar på att matte ska komma hem så han får sällskap.
Hur fan gick det till, jag satte ju honom i hundgården i morse. Fan fan fan nu har har hittat något ställa att ha sönder nätet på igen så han kan komma ut.
Och jag som bad Mr O kolla extra noga i förrgår så allt var i sin ordning.

Det där var tankarna när jag körde upp på infarten och fick tvärnita för att inte köra över en hund som rester sig precis i kanten av gräsmattan.

Väl uppe på tomten blev tankarna värre, han har inte rymt. Hundgården står ju för fan öppen. Vem fan har varit här och släppt ut honom. Vem i helvete hr varit på min tomt?
Nästa tanke var, jag glömde nog låsa i morse, jag är fan klumpigast. Hur kunde jag glömma något så viktigt. Tur min plutt saknade mig så att han var kvar på tomten när jag kom hem. Jag måste för säkerhetsskull sätta hänglås på gården i fall det inte är jag som glömt utan någon djävul som varit här och släppt ut honom.

Så det var bara att sätta igång nu har det färdigspikat, 2 stora feta hänglås ska på.

När jag spikat färdigt och ska provstänga går jag in i hundgården och stänger igen med spärren. Men vad i helvete är detta?

Ser ni märkena.
Dags att inse fakta min hund är inte dum i huvudet.
"Matte drar upp den när hon ska stänga. AHA! Då ska jag alltså bara lyckas dra ner den."
Hundgården är bara ca 160 cm hög  så är inte en liten bit man måste hoppa upp med sina tassar för att lyckas slå ner den där träklossen.

/Malin


Kommentarer
Postat av: annebertelsen.blogg.se

haha ibland är dem väldigt uppfinningsrika ;D min hund är precis likadan!

2009-07-18 @ 14:32:10
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0