hurtbullar vs lögnare...vilket är värst?

Okej, jag kan inte riktigt bestämma mig vilka som retar mest gallfeber på mig:
hurtbullar som försöker frälsa sin omgivning genom att säga: Ge dig ut och träna så känns det mycket bättre. Jag lovar!
eller
Lögnare som säger: ...alltså jag tränar aldrig och ändå äter jag som en häst. Det sätter sig aldrig på mig...!

Det sistnämna är skrattretande. Själv så kunde jag äta som en idiot utan att det märktes fram till för några år sedan. (Då var det mat typ varannan timme, skräpmat flera gånger i veckan, chips, godis...rubbet!) Nu så får jag prioritera. Jag gillar sötsaker! (godis, kakor, bakelser etc) men äter mindre mat. Detta har skett helt naturligt för mig eftersom jag inte ställt mig och lagat en 3 rätters måltid till mig själv. Då har det varit så himla smidigt att äta smörgåsar och godis ist...Men skulle jag göra ett ryck och börja träna så skulle nog lagad mat bli nödvändigt att klämma in i vardagen.
...för det finns väl få saker som är så trevligt och socialt som att äta!? Det skulle vara shopping isf då. ;)

              
                Anna Skipper anser att enbart nyttig mat samt träning som en
                elitidrottare är på sin plats.

                                                         /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0