En till mellan två personer

Samtal om kvinno respektive mans göra fortsätter denna konversation fördes mellan mig och en person som vi kan kalla R

Jag: Ja ska nog involvera mig politiskt.
R: Varför? Du vill ju knappt gå och rösta och nu ska du gå med i ett parti? Förresten vilket?
Jag: Vet inte, men det rätt oväsentligt. Jag vill bara få bestämma lite. Vi måste ju nämligen få till det här med könsroller på ett jämnare sätt.
R: Okej vad ska du börja med att ändra på 2030 när du blir stadsminister?
Jag: Ja det blir nog att byta plats på alla roller. Männen ska göra hushållssysslorna och vi kvinnor ska få högst inkomst.
R: Ja men då får ju ni göra mans göra då med så klart.
Jag: Absolut för det är ju lätt, sitta vid datorn, pilla på snoppen och dricka öl kan väl alla.
R: Ne jag syftade mer på sånt som att laga bilen, koppla saker i hemmet och liknande.
Jag: Nej de sysslorna får ni behålla.
R: Varför? Skulle vi inte byta sysslor.
Jag: Jo men skillnanden är att alla kan diska och laga någon form av mat. Däremot kan jag verkligen inte laga en bil. Hade jag kunnat hade jag ju inte haft något behov av en karl.
R: Dig som stadsminister blir då ingen succe för Sverige
Jag: Varför?
R: Det tar vi en annan gång, måste kila nu.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0