090123

Löning!
Är det inte underbart att få lön, nu blir det spendera av. Eller snart när alla räkningar och allt tråkigt är betalt.

Ska börja med att tanka bilen så att den går att rulla framåt ett par veckor till, sen blir det nog att försöka spara så mycket som möjligt då det med all säkerhet kommer gå åt mer pengar än planerat även denna månad.

Hade ju tänkt att ligga på soffan och loppa mig hela helgen men blir inte så, Mr O gillade inte min ide utan tyckte jag borde städa, diska och mycket mer. Vi får se hur mycket jag tänker göra men får troligen besök av pappa och lillebror i morgon så kan ju i alla fall göra lite fint i köket där dom ska serveras lunch.

Nu ska jag äta frukost och sedan blir det lek med Kapten.


Min frukost får mig att fundera på en sak, varför är allt laktosfritt så dyrt? Jag borde ha bidrag för att jag måste betala mera för min mat än andra. Kan jag använda det argumentet på nästa lönesamtal?
Skulle inte det argumentet vara nog kan jag komma på ännu flera till varför jag behöver mer inkomst än andra.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0