Nu blir det tårta och bones.

Äntligen så får jag slänga mig i soffan påpälsad  med mina fulaste myskläder. Jag har varit på språng hela dagen. Jag har jagat vinterskor i varenda jäkla butik som kan tänkas sälja skor i norrköping. Har tom plöjt igenom matbutiker som Willys. Ja, ni hör ju själva. Jag börjar bli desperat nu. Jag är väldigt pipplig då det kommer till vinterskor och tar absolut inte på mig vad som helst. Och att skobutikerna verkar ha givit upp det där, att det faktiskt kan dyka upp väder som kräver skor/stövlar som står emot -10 eller i värsta fall -20 graders kyla gör ju knappast saken bättre. Urvalet av varma stövlar är uselt i norrköping och linköping. Just nu så ångrar jag ihjäl mig att jag inte slog till på stövlarna som jag stod och fingrade på i stockholm för några veckor sedan. Men det är ju så typiskt mig att vänta...tills det är försent.

Bortsett från att sura över bristen på vinterskor så har jag sysslat med husliga saker som att storhandla, städat, fixat med tvätten och gallrat bland mina ytterkläder. Så snart kommer det ut några jackor på bloppisen.

Nu så ska jag iaf glufsa i mig min andra potion tårta. Mamma droppade tidigare idag av rester från gårdagens tårta. En mumsig historia med smörkräm och mandelflarn. Perfekt tilltugg när jag tittar på några avsnitt av bones.


                


                                      /sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0