shopping intervju

Här kommer en liten intervju ang mitt shoppande:

Hur mycket slösar du i månaden på kläder, smink och skor?
Från 6000 kr och uppåt... Men det var värre för några år sedan, då var det nästan det dubbla...


Dyraste plagget/skorna du köpt?
Någon av mina väskor skulle jag tro...

Bästa fynd i år?
Min quiltade, lilla svarta väska. Här behövs ingen motivering...

Vart hämtar du inspiration till din stil?

Klär mig efter humör. Men påverkas självklart av dags-trender eftersom det finns framför näsan på mig i butikerna...

 Vad är ditt absolut bästa shoppingtips?
Shopping utför man nästan alltid bäst på egen hand för då kan man ta allt i sin egen takt. Ingen som klagar om du står kvar och åmar dig i samma jeans i 10 minuter.
Bli aldrig förblindad av märken eller rea.

Vad är ditt bästa tips vad de gäller höstshopping?
En snygg kavaj samt ett par stövletter. Pimpa gärna de mörka färgerna med en snygg halsduk/scarf.

Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?

Helt ärligt, ett par påsar med plagg. Har inte haft tillfälle att använda dem än+ att min garderob är under ombyggnad

Hur många par skor har du köpt under 2008?
Egentligen så gillar jag inte alls att köpa skor men 2008 har varit ett riktigt skoår för mig så 7 par skor, kanske...

Om jag gav dig 1000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
1000 är ju inte så mycket men några bastoppas eller tröjor med roliga tryck funkar ju alltid.

Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?

 Runt tusenlappen
 
Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nej, aldrig!

Spara eller slösa?

Lite av varje...gillar ju mitt sparkonto trots allt, haha ;)

Hur gör du för att ha råd att shoppa?
Jag jobbar, såklart. Sen så får man ju prioritera vad man vill lägga sina pengar på. Jag känner att jag kan lägga några extra tusenlappar på kläder och väskor, eftersom jag sällan springer på krogen eller har bil tex...


Dina fem senaste köp?

Om man bortser från ätbara saker så blev det lite saker till beautyboxen och kläder.


Vad det gäller stil, vad bör man undvika?
Använd inte saker bara för att det är trendigt! trivs man inte i plagget så syns det oftast...


Vad skulle du aldrig kunna tänka dig att lägga pengar på?

Man ska aldrig säga aldrig...

                                                 /sara


Kommentarer
Postat av: Parre

Men herregud det är ju sjukt mycket pengar hur går det hela ihop med din lön med tanke på att du arbetar inom vården! :)

2008-10-05 @ 00:58:06
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0