Dystert

Klockan är snart 11.00. Jansson är sur och ligger fortfarande och sover. Det regnar ute och är grått.
Vad kan bli roligt en sån här dag?
Kanske ska tillägga att det ska jobbas i eftermiddag med så kommer verkligen inte bli en dag som man är glad över.

Jag funderar helt allvarligt på att bara gå till min chef och säga upp mig snart, finns inget jag tycker är kul med jobbet längre. Det utvecklar mig inte och det får mig absolut inte att känna att jag gör något bra.
Man kanske skulle våga satsa mer, säga upp sig och ge något helt nytt en chans, men vad ska jag satsa på då? Känner att det måste vara något som jag tycker är kul.
Shoppingassistent kanske. Någon som behöver en?, i så fall ring mig.
Man kanske skulle öppna hunddagis så slipper man sälja sin älskling, eller så kanske man skulle satsa alla sina pengar på en lott och hoppas på att vinna stort.
Ja finns många ideer men hur många är man modig nog att våga satsa på?
Jag vet bara en sak och det är att jag vill jobba så lite som möjligt men få in så mycket pengar som möjligt.

Vet inte hur detta inlägg ledde till jobb och framtid, när det bara skulle handla om att det regnar och att det är synd om mig och Kapten som måste ut i alla fall...


Någon som vill göra mig sällskap på förmiddagspromenaden?

/Malin

Kommentarer
Postat av: Kimiz

hunddagis skulle vara en toppen ide att öppna, för dom som finns är ju alla platser upptagna på och det är många som vill ha en plats ;)

2008-10-27 @ 15:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0