kräm-Maja...

Jag är en riktig kräm-Maja. Jag älskar att prova nytt kladd till ansiktet, vilket har resulterat i att mitt badrumsskåp svämmar över av kladdburkar. Men idag så känner jag att jag måste jaga rätt på ännu en kräm. Denna gång så är det en fet, vinterkräm som skall inhandlas.
Den senaste tiden så har jag fått så torr hy och finnar i ansiktet. (brukar sällan eller aldrig ha det annars) Jag smörjer ansiktet som vanligt men det hjälper ju inte...Sen så läste jag ett påstående som jag tror stenhårt på. Förklaringen till finnar och torr hy under kalla perioder beror på följande: Hyn blir torr av vinterluften och skapar till sitt försvar fett/talg i huden, vilket i sin tur blir till kvisslor eller finnar. 

                
                  ingen av dessa har hittills hjälpt iaf...

                                               /sara

Kommentarer
Postat av: Sara

åh jag vet vad du borde testa ^^

Neutrogena Visibly Clear. Finns på apoteket och kostar runt 65 kr =)

2008-11-12 @ 14:35:22
URL: http://alwaysnever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0