Planerad vecka.

Ja då har jag precis som Sara avslutat mitt sista arbetspass på ett tag. Dock har jag inte semester ännu utan är bara långledig. Jobbar mitt nästa pass först nästa fredag och sedan blir det bara lördagen med innan man lutar sig tillbaka under ytteligare en semester vecka.

Nu tycker väl alla att jag har lyx, ledig 6 dagar är ju nästan som en extra semester vecka, och det är ju sant men kan lova att var enda dag har något jag måste göra.

Kommande vecka ser ut som följer:

Lördag 26/7:
Hel dag i Stockholm med två av mina favorit tjejer, och en massa Ben & Jerry glass. Ska även försöka hinna med att fira mina kusinbarn som fyller år.

Söndag 27/7: Fira ungarna om jag inte hinner på lördag och om det i så fall passar dom. Annars blir det storstädning hemma och fortsatt arbete i trädgård och badrum. Ev även åka och handla lite till badrummet.

Måndag 28/7: Åhh i alla fall en dag då det finns lite mindre planerat, blir nog pyssel i trädgård och hem (låter som värsta trädgårdstanten nu, men har ni sett hur det ser ut på min tomt så förstår ni varför även dom mer ointresserade måste fixa)

Tisdag 29/7: Körlektioner på morgonen, sen hoppas på att övertala mamma att köra lite mera med mig.

Onsdag 30/7: Även i dag körlektioner på morgonen.

Torsdag 31/7: Hemligt uppdrag ;) Ne skämt o sido, ska göra något jag inte tänker berätta just nu...

Ja det var den veckan. Ni ser hur kul jag ska ha..

Mitt påbörjade trädgårdsarbete... har i alla fall gjort kant och rensat förfullt.

Nu kom jag på en sak. Kan ju fråga er om råd vad ni tror blir bäst på denna gång. Där gräset är i dag tvekar jag mellan att:
1. gräva bort allt gräs och lägga grus ända ut till branten, längs brantens kant i så fall placera kantsten. I det nya gruset som blir vill jag då lägga 3 runda eller fyrkantiga rabatter.

2. Låta gräset vara kvar och lägga kantsten längs den kant som i dag är grävd (som ni ser längs med linan på bilden) och sedan lägga 3 runda eller fyrkantiga rabatter på gräset.

Snälla ge mig tips på vad ni tycker blir snyggast.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0