rea-tips!

Jag var nere en snabbis på mellandagsrean idag. En snabbshopping på ca 20 minuter, då jag köpte en tröja till fullpris i en butik där det var extremt folktomt. Jag betalar hellre några 100-lappar extra än, köar i 20 minuter till kassan inne på gina tricot. (som även utan rean, är hutlöst billigt)
Men vill ni absolut ut och fynda på mellandagsrean så ska jag ge er mina bästa rea-tips:

*
Gå några dagar i förväg och prova ut plagg som du vill ha, sedan så är det bara och hoppas på att de prissänker just det plagget. Det bästa av allt du slipper att köa till provhytten!

* Om du absolut måste prova kläder så bär saker som är lätta att ta av och på tex: ärmlösklänning, cardigan och strumpbyxor/leggins.

* Köp inget bara för att det är billigt!

* Satsa på tidlösa klassiker: jeans, cardigans, baslinnen/bastoppar, pumps, klassiska väskor. Köp inte konstiga säsongsfärger eller trendplagg för de kan ha haft sitt bäst före datum...

               
                    bild: google

                                                        /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0